Va crear un material didàctic específic pel seu mètode, un material didàctic per ensenyar, amb la finalitat de captar la curiositat del nen i guiar-lo pel desig d’aprendre. Aquest materials didàctics poden ser utilitzats individualment o en grups per participar en la narració de contes, converses, discussions, esforços de treball cooperatiu, cant, jocs al aire lliure i activitats lúdiques lliures. D’aquesta manera assegura la comunicació, l'intercanvi d'idees, l'aprenentatge de la cultura, l'ètica i la moral...elaborant uns valors funcionals,experimentals, d’estructuració i de relació.
A més dels materials didàctics, també en va crear de materials sensorials dividits pels diferents sentits:
Pel que fa al gust i l'olfacte podem trobar materials com les plantes i els perfums, que proporcionen la gamma de les olors. Aquí el material està constituït naturalment per productes culinaris, amb el complement d’una sèrie de pots amb substàncies oloroses, una altra sèrie idèntica ha de ser classificada per comparació, de manera que es pugui assegurar el reconeixement exacte de les olors.
En relació al tacte es té en compte el material Montessori tàctil, en totes les seves formes (tauletes i rugositats), així com el sentit tèrmic (ampolles amb aigua a diferents temperatures), a percepció de les formes, etc.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada