Un mestre que segueix el mètode Montessori ha d’ensenyar a cada infant de forma individual, tenint en compte les seves particularitats en tot moment. Contraposant el model conductista, els mestres d’aquest corrent no impartiran cap lliçó als seus alumnes, sinó que els guiaran i els ajuden a desenvolupar-se d’acord amb les dificultats que presenta cada un.
Podem donar ara la definició de mestre que donava Maria Montessori.
Mestre: persona que ha d’estar preparada internament (espiritualment) i externament (metodològicament. Ha d’organitzar l’ambient de forma indirecta per ajudar als nens a desenvolupar-se de manera estructurada.
Els infants són éssers rics i plens de coneixement i possibilitats, però per si sols els és difícil desenvolupar-los al complet, per això existeix la figura del mestre. Aquest ha de mostrar el camí que l’infant ha de seguir per desenvolupar-se, tenint en compte els diferents ritmes de desenvolupament. Aquesta individualitat que té la mestra vers a cada infant fa possible que a dins d’una mateixa aula puguin conviure infants amb ritmes d’aprenentatge diferents.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada