dilluns, 29 de novembre del 2010

• Les pràctiques de la vida quotidiana com a mitjà per l’autonomia dels infants:

En les cases infantils de la pedagoga, l’infant es familiaritza amb els treballs domèstics quotidians, proporcionant-los l’oportunitat de realitzar “exercicis de la vida pràctica”. La pedagoga va donar-li gran importància a aquestes activitats, perquè les va considerar una part important de les primeres ocupacions infantils.
La llar, en la que viuen junts l’infant i els seus pares, esdevé un lloc adequat perquè el nen desenvolupi les pràctiques domèstiques. Tot espai educatiu és idoni per introduir l’infant en aquestes activitats –no únicament la llar-, sense necessitar de forçar-los. Més tard el joc quotidià cedirà lloc al treball real.
Aquestes activitats tenen l’objectiu d’aconseguir la independència, l’autonomia i l’autosuficiència, d’una manera progressiva i gradual, de l’infant a mesura que creix, per mitjà de l’atorgament de la responsabilitat.    

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada